Σχολή

Τετάρτη 08/06/2016 ώρα: 10:00 π.μ.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 20/05/2016 ΣΤΙΣ 21:00
Πάντως, το να κάνεις φόνο και να τη γλιτώσεις θα πρέπει να είναι αρκετά εύκολο, αρκεί να μη γνωρίζει κανείς το κίνητρό σου…

Η Παρέλαση  είναι η ιστορία δύο παιδιών, της Ζωής και του Άρη που είναι αδέλφια και ζουν απομονωμένα σε ένα δωμάτιο εδώ και αρκετά χρόνια.

 

Σας ενημερώνουμε ότι θα ξεκινήσει τμήμα προετοιμασίας για τις εισαγωγικές εξετάσεις 2015-2016 του Υπουργείου Πολιτισμού, την Δευτέρα 22/06/2015.

 

 Για πληροφορίες επικοινωνήστε με την γραμματεία της Σχολής καθημερινά από τις 12 :00 έως τις 20:00.

Το πρόγραμμα υποκριτικής των Διπλωματικών Εξετάσεων  του σχολικού έτους 2014 – 2015 θα παρουσιαστεί στο κοινό την Τρίτη 2/06/2015 στις 21:00, στο Νέο Ελληνικό Θέατρο – Γ. Αρμένη, Σπ. Τρικούπη 34, Εξάρχεια.

 

Είσοδος Ελεύθερη

28 Απρ 2015

Πιο Δυνατή

Α. ΣΤΡΙΝΤΜΠΕΡΓΚ
Δυο γυναίκες συναντιούνται τυχαία (;) σε ένα καφέ παραμονή Χριστουγέννων.
Η Κυρία Χ, ηθοποιός παντρεμένη με τον Μπομπ, διευθυντή θεάτρου μιλά με την Αμέλια, νέα ηθοποιό και ερωμένη του άντρα της. 

28 Απρ 2015

Πρέζα

ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΚΟΥΡΤΗ

«….Λίζα:  – Να σου πω κάτι κυρ- πώς σε λένε, εγώ δεν κάνω τίποτα, μ’ αγγίξεις δε μ’ αγγίξεις, όρθια, καθιστή, γονατιστή ή ξαπλωμένη, εγώ θα καοιτάζω την κατσαρίδα στο ταβάνι.

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2014-2015
ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΗ ΘΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ:

Σας ενημερώνουμε ότι οι εισαγωγικές εξετάσεις της Σχολής θα διεξαχθούν την Τετάρτη  24/09/2014 στις 12:30μ.μ. Οι υποψήφιοι πρέπει να συμπληρώσουν την αίτησή τους έως την Δευτέρα 22/09/2014. 

Διδάσκων: Γιώργος Αρμένης

Η Σχολή του Νέου Ελληνικού Θεάτρου διοργανώνει σεμινάριο Υποκριτικής πάνω σε σύγχρονα και κλασικά κείμενα.

Η διάρκεια του σεμιναρίου είναι 2 μήνες .

Έναρξη : 18 / 06/ 2014 έως 18/07/2014 και 18/08/2014 έως 18/09/2014.

Πληροφορίες στο τηλέφωνο : 210 8253489 ώρες 12:00 – 20:00 καθημερινά.

 

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ – ΕΡΓΑΣΙΑ- ΕΡΕΥΝΑ – ΣΧΗΜΑΤΑ – ΧΡΩΜΑΤΑ – ΡΥΘΜΟΙ ΚΑΙ ΗΧΟΙ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ ΚΩΜΩΔΙΑ KAI TIΣ ΕΠΙΡΡΟΕΣ ΤΗΣ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΘΕΑΤΡΟ

Η πρώτη μου επαφή με την Αττική Κωμωδία και ειδικά με τον Αριστοφάνη ξεκίνησε το 1967, ανεβάζοντας με το δάσκαλό μου Κάρολο Κουν, ένα από τα κορυφαία έργα του μεγάλου κωμωδιογράφου, τη ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗ, που έκανε πρεμιέρα στο «Aldwich Theatre» του Λονδίνου.

Τα πλαίσια και η αναζήτηση, μέσα στα οποία κινηθήκαμε, τότε, ήταν τα πανηγύρια, οι γιορτές και κάθε μορφή έκφρασης, που έκρυβε μέσα κάποια τελετουργία. Το αποτέλεσμα αυτής της δουλειάς ήταν ικανοποιητικό και έγινε αποδεκτό από κοινό, κριτικούς και ανθρώπους των γραμμάτων.

Στην προσωπική μου πορεία, με τον Αριστοφάνη, ως ηθοποιός, σκηνοθέτης και χορογράφος μέλημά μου ήταν και είναι η αναζήτηση της έκφρασης στην καθημερινότητα, ο τρόπος ζωής, τόσο στην επαρχεία όσο και  στα αστικά κέντρα. Αναζητώ επίμονα και σχολαστικά, κινήσεις, αντιδράσεις, ήχους, σιωπές, φωνές, που είχαν περάσει από εκατοντάδες παρελθόντα χρόνια, φτάνοντας στον σύγχρονο άνθρωπο.

Έγνοια μου ήταν και είναι ο ζωντανός Αριστοφάνης, όχι ο σκονισμένος στα ράφια των βιβλιοθηκών.

Ο Αριστοφάνης που έγραψε στον ίδιο τόπο και κάτω απ’ τον ίδιο ουρανό, που εμείς ζούμε σήμερα. Σ ‘ αυτό το σταυροδρόμι που ενώνει τη Δύση με την Ανατολή.

ΕΡΓΑΣΙΑ – ΕΡΕΥΝΑ

  • Αναζήτηση μορφών έκφρασης στην Αττική κωμωδία.
  • Ο Αριστοφάνης και οι επιρροές του στο Θέατρο των Εθνών
  • Ο Αριστοφάνης και οι επιρροές του στην σύγχρονη Ευρωπαϊκή κοινωνία
  • Κοινωνική και Πολιτική  διάσταση στην Κωμωδία, από την Μεγαρίτικη μπουφόνικη  στην Αριστοφανική - στον Μένανδρο – στη  Ρωμαϊκή (Πλαύτος – Τερέντιος) -  Κομέντια ντελ’ άρτε, - στον Ρουτζάντε  -  Μολιέρο -Γκολντόλι και μέχρι  στη σημερινή σύγχρονη κωμωδία.
  • Οι Μάσκες – ή – η Μάσκα, ως ατομική ιδιομορφία στην Αττική κωμωδία και το σύγχρονο Θέατρο.
  • Οι Μάσκες στην αρχαιότητα τόσο στην τραγωδία όσο και στην Αττική Κωμωδία και οι Μάσκες σήμερα στην Τέχνη – Πολιτική – Θρησκεία- Προσωπικές σχέσεις – στη σημερινή κοινωνία

Το Θέατρο είναι ανάγκη ζωής. Είναι απαραίτητο στον άνθρωπο για να μπορέσει να ζήσει, να παρηγορηθεί  απ’ την σκληρή πραγματικότητα, να φτάσει στη λύτρωση, να αποτινάξει έστω και για λίγο, τους υπαρξιακούς  του φόβους, τα πάθη και τις αγωνίες, που πολλές φορές στις σύγχρονες κοινωνίες τον οδηγούν στην απελπισία.

Η Αττική κωμωδία, που κληρονομήσαμε, μας διδάσκει τις ουσιαστικές αξίες της ζωής.

Γελάει και γελοιοποιεί κάθε μορφή εξουσίας. Εξυψώνει τον άνθρωπο «ποιητή» ως το πιο άξιο σύμβολο. Κατακεραυνώνει την ανηθικότητα, την πλεονεξία , τους κατακτητές και τους άπληστους πλουτοκράτες, μέχρι τους σύγχρονους ιμπεριαλιστές.

Η πρόταση – θέμα του σεμιναρίου,  που ελπίζουμε ότι θα βρει τη θερμή υποστήριξή σας, είναι βασισμένη στη μελέτη, στον τρόπο εργασίας που θα ακολουθήσουμε , για μια σύγχρονη προσέγγιση της Κωμωδίας.

Μέλημά μας η ερμηνεία, τα υλικά που θα χρησιμοποιήσουμε σήμερα, ούτως ώστε να κρατήσουμε ζωντανό το σύγχρονο επαναστάτη  Αριστοφάνη στον ταραγμένο αιώνα που διανύουμε.

Σήμερα στην Ευρωπαϊκή κοινότητα που ζούμε, οφείλουμε να μελετήσουμε, να κάνουμε πιο γνώριμα αυτά τα έργα στο πλατύ κοινό, χωρίς φυσικά να προδώσουμε την αρχική τους αξία. 

Σκοπός αυτού του σεμιναρίου είναι να αναζητήσουμε σημερινές αναλογίες σε σχήματα, χρώματα, ρυθμούς και ήχους, στοιχεία και παραδόσεις στην Ιστορία των λαών μας και της ανθρωπότητας.

Επιδίωξη αυτού του σεμιναρίου, θα είναι το Θέατρο, η μαγεία, η ποίηση, η συλλογική δημιουργία, για όλους εμάς που θα συμμετέχουμε σε αυτό.

Για το ΝΕΘ,

Γιώργος Αρμένης 

 

 

Follow us